Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 juni, 2007

En bukett syrener

Detta inträffade häromdagen. Visst blåste det, men att syrenen skulle gå av, det fanns inte i min värld. Vi har (haft) två syrenbestånd och har varit lite oense om skötseln. Så maken fick ta hand om ett och jag det andra. I makens är det röjt, ordentligt. Där finns det inte många syrener kvar. Mina buskar har jag varit lite mer försiktig med, men det är här det har blåst ner. I och för sig inte så konstigt, det finns ju inget som kan blåsa ner i det andra. Nu ser det lite konstigt ut, så jag får ta mig en funderare. Finns det någon syrenexpert så tar jag gärna emot råd.

Bilden är fakiskt talande, för det är så jag känner mig, lite knäckt, inte som en blommande syren. Det är länge sedan.
Stannade hemma idag. När jag är så trött att huvudvärken kombineras med illamående, då klarar jag inte någonting. Stapplade upp i morse, ordnade några instruktioner, för så är det i skolans värld; även om du är sjuk så är lektionerna ditt ansvar, ringde jobbet och stöp i säng. Vaknade strax efter ett och känner mig väl egentligen inte piggare, men har ingen huvudvärk och mår inte illa. Tror nog att jag överlever den här terminen och den kommande studenten, men den kommer kräva nogrann planering och diciplin... Undrar om det innebär tidssatta måstelistor? Nä, jag skämtar bara, men fokusering krävs fram till den 15 juni, sedan ska jag ägna hela sommaren åt infall. Ingen planering alls ska var sommarens ledord.

Nu ska jag faktiskt städa lite, innan jag fortsätter att rätta.

Trevlig fredag !


PS: Det regnar, blåser och är allmänt grått, trist och kallt ute. Hoppas nu att vädergudarna är med oss i helgen, för nu vill jag ha lite sol och värme.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Krya på dig!!

Lena sa...

Tack! Sömn kan göra underverk, så nu känns det bättre.

Anonym sa...

Jag minns då för länge länge sedan, då jag som osnuten lärarvikarie satt i telefon på någon skola och tog emot instruktioner från en inringd sjukskriven ordinarie lärare. Så oroliga de var och så noga med att klassen skulle ha en bra dag, trots allt.

Lena sa...

Egentligen är det ju knäppt, är man sjuk så är man sjuk, men det ska ju fungera också.

Anonym sa...

Ja, precis. En inhoppare kan aldrig ersätta, så är det ju bara. Oftast blev det kalabalik, icke oväntat. Jag minns ju själv hur det var under skoltiden. Vikarie? Ja, det var det detsamma som roliga timmen hela dagen.