Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 juni, 2007

Kyla, tack

Varför har vi inte ett kylrum? Det borde vara standard. Förr fanns ju jordkällare, men vad har vi idag? Inget! (Ett kylrum att söka svalka i under varma sommardagar, det vore nåt')


Det vore såå behändigt. För hur ska mängder av kött, potatissallad, ostar och inte minst tårtor härbergeras? Och all dricka...


Det låter som om det vore värsta tillställningen i övermorgon, så är det inte,men närmsta släkten är 35-40 personer.



Hmm, problem till för att lösas, så nu vet jag vad jag har att klura på, som om det inte finns annat att tänka på.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Man kan köpa iskross i hinkar i mataffären. Iallafall om man talat snällt med innehaaren. Alla de som har fiskdisk har iskross. Hv ut iskrosset i baljor och ställ faten över!

Villa Nian sa...

Tänk om ett par månader har vi inte de problemen....

Iskrossideen låte bra tycker jag!

Lena sa...

Ja, så kan man ju göra när det är dags för servering.
Jag tänkte mer på innan. Jag tror att jag delvis löst det; ska tömma kylskåpet på dess innehåll och förvara det mesta där. Det som normalt bor kylen får ta semester i de fyra kylboxar jag skrapat ihop.

Lena sa...

I morgon börjar studentracet: fyra kusiner tar studenten vid fyra olika skolor i fyra olika städer på tre dagar.

Anonym sa...

Vad hände med jordkällarna som fanns i folks trädgårdar? Har det fyllts igen, kanske? När jag var liten var det hur vanligt som helst. Där brukade tanterna förvara syltburkar och annat konserverat.