Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 juni, 2007

Knockade

Det är både hunden och jag.
Vi har varit hos veterinären.
Hunden är kontrollerad både fram och bak - bokstavligt och bildligt talat. Vi var eg. där för röntgen av höfter och armbågar. Det såg bra ut, men det är ju SKK som läser av, så tills dess håller vi tummarna.
Sedan kontrollerades hals och andra onämnbara ställen och det var då jag fick en dansk, förlåt, hundskalle. Det gillade I inte, så han utdelade skallen vid den smärre brottningsmatch som uppstod. Det var bara några sekunder kvar, men sådana argument biter inte, I ville inte vara med längre. Jag lär få en fin blåtira, vad det lider och I är så trött så trött, mest tagen av att han i princip sövdes.
Det är inte första gången jag får blåtiror. Två gånger tidigare har jag börjat en hösttermin med fina ögon. En gång var det en häst som stod för skallningen och andra gången lyckades jag träffa en bildörr i en förfärlig fart. Detta lär väl gå över tills dess...men sommaren är lång.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Kraftfull inledning på ledigheten, vill jag lova.

Linda sa...

Men snälla vännen då...
Hoppas ni återhämtar er, båda två, snart.
En kollega till mig kom med en blåtira till jobb igår, den snart 2-åriga dottern hade lyckats skalla henne...

Lena sa...

Lilla B: Fullträff !
Lindalotta: Hunden börjar hämta sig nu, och jag kan väl bara hoppas att det inte skiftar för mycket i ögonhöjd om någon dag.
Barn och djur ska man ha respekt för :)