Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



06 juni, 2007

Nationaldag - jaha...

Flagga bör man. Detta är flaggstången som inte finns mer. Den bara knäcktes en helt vanlig sommardag förra året. Jag kan inte minnas att det blåste såå mycket. Den föll inte över vår stuga, som tur var.

Hur firar man en naionaldag egentligen? Jag är glad över en ledig dag mitt i veckan, men annars.. Extra god mat? Ja, kanske, men det är svårt att komma på vad vi ska äta. Jag har noll inspiration. Efterrätt? Ja, det får jag nog satsa på. Något med rabarber, tror jag.

Vad gör man då? Svärmor, drygt 80, åker till ett nationaldagsfirande med kronprinsessan. Sånt är inget för mig.
Jag tror att jag i följande ordning kommer att:
Gå en långpromenad med hunden
Rensa rabatter och plantera de sista krukorna.
Laga mat - vad det nu kan bli.
Sätta alla mina betyg - i tanken är de klara, men de ska övervägas ett antal gånger till. Rättvisa ni vet! De ska matas in i datorn också.

Fyra punkter - det borde tom jag klara av. Hoppas att någon la märke till att jag inte skrivit städa. Det beror inte på att det är välstädat, utan att jag faktiskt är realist (!) Inte kommer det att städas här hemma i dag.
På nationaldagen! Där går gränsen :)

4 kommentarer:

Lilla B sa...

1. Hissa flaggan när jag läst klart mina favoritbloggar
2. Gå in i växthuset och rumstera om lite där
3. Meka ihop något ätbart
4. Kanske sitta ner i trädgårdsmöblerna och bara existera. ( lite ovant, måste jag säga). Njuta av sommarvärmen och bara glädja mig åt tillvaron.

Bloggblad sa...

Jag har satsat på promenad (klart) och sittande i solen... (inte helt klart)
Kanske lite Bailey's i eftermiddagskaffet. Och så har jag väggflagga på fram- och baksidan av huset. Det får vara nog med det.

Annika sa...

Nä, det är ju inte lätt att fira en så pass ny dag.
Hmm...Låter som LillaB o Bloggblad har bra förslag.
Grilla ngt gott, öppna lite mousserande...Äsch, jag vet inte...Trevlig Nationaldag iallafall!!!

Lena sa...

God mat, njuta av vädret och ...inte så mycket mer - det räcker bra! Det har visst inte varit så här varmt på 50 år den 6 juni...skönt.
Maken har bränt ryggen när han klippte gräsmattan, också ett säkert sommartecken.