Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 juni, 2007

H*lv*t*s, j*vl* sk*t!

(Alla som läst Barna Hedenhös vet att detta är en uroxe och inget annat.)



VAR, jag säger var, har jag gjort av min almanacka?
Även om jag har lov, behöver jag ju den. När ska jag vara på folktandvården? Jag vet att det är på förmiddagen idag, men när? Det är ju rätt väsentligt att komma iväg i tid, om man ska cykla en längre sträcka. Tänk om det är klockan åtta? Då lär jag komma försent.
Har en tid att passa i morgon också, men dit hinner jag ringa idag, så det ska väl inte vara några problem.
Det är mitt undermedvtena som spelar mig spratt. Så fort jag blir ledig tar jag av mig klockan. Den får jag i och för sig också leta efter ibland och nu har jag säkert lagt almanackan på jobbet drygt fem mil härifrån. Detta tror jag bara, för finns den inte på jobbet, så har jag ingen som helst aning och jag har en del viktiga anteckningar och papper i den.
Jag blir så IRRITERAD, men är tyvärr inte särskilt förvånad.

Hmm, mina nycklar har jag koll på i alla fall.

Alltid något.


Får se om det blir någon cykling,
det tycks bli regn,

igen...

Uppdatering

Får börja med att be om ursäkt för språkbruket, men eget slarv gör mig riktigt ilsken. Tiden var inte alls på förmiddagen, utan vid tvåsnåret och besöket gick bra. Jag fick en guldstjärna... Två små regnskurar har det hittills blivit, skönt.

Jag tror att jag snudd på har blivit utsatt för ockerpris idag, inte hos tandhygienisten, men i fotoaffären. Lämnade in 6 bilder för förstoring och det kostade nästan 600 kronor! Visst det var snabba bud, 1 timmas, men ändå!

10 kommentarer:

Inkan© sa...

Underbar bild. Javisst är det en uroxe - på pricken! Var hittade du honom? Han är medveten om sin egen skönhet, det syns på hans stil.

Hoppas du hittar igen almanackan. Jag kör numera med dubbelt: en väggalmanack där jag skriver in t ex tandläkarebesök + klockslag.
För min fickalmanack har en förmåga att hamna på märkliga ställen ibalnd. Men dyker ju upp då och då:)

Lilla B sa...

Det där var verkligen kossan Mura. Förtretligt när man förlägger saker - hoppas att allt gick bra.

Anonym sa...

Jag tror den ligger på jobbet.

Lena sa...

Inkan: ja, dubbel bokföring får det nog bli i fortsättningen.

Lilla B: Japp, skotsk låglandsboskap - Det kan man ju inte säga till vardags:)

Matilda: Jag hoppas verkligen så, för den är viktig.

Bloggblad sa...

Hehe... oj, så väl jag känner igen problemet. Jag tar av mig klockan varje dag när jag kommer hem - och letar och letar dagen efter... för några veckor sen försvann den. Kanske kommer den fram när jag har sjungfejat hela huset...

Lena sa...

Bloggblad: eller lagom till skolstarten...

Villa Nian sa...

Jag skriver allt i min mobil...och det blir urjobbigt när jag glömmer den! Då kan jag inte ens ringa och säga att jag blir sen ... jag vet inte vart jag ska ringa och sen har jag inget nummer dit...

Linda sa...

Jag var väldigt almanackig förr - nu för tiden glömmer jag skriva något i den ;)
Än så länge orkar minnet, men jag gör precis som du när jag går på semester - tar av mig klockan och då lägger kanske de små grå också av?

Lena sa...

Tina: dubbel bokföring är nog bäst.

Lindalotta: Imponerande att du kommer i håg utan almanacka.

Inkan: jag glömde att besvara din fråga: Uroxarna finns på vägen hem till mig.

Matilda: du hade rätt- almanackan låg på mitt skrivbord på jobbet

Anonym sa...

:)

Jag känner mig allt lite synsk nu.