Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 juni, 2007

Sjung om...







Så då är det nästan över. Det viktigaste, vår dag, är avklarad och allt gick så bra. Dottern nöjd, maten räckte. Varför tror man alltid att maten ska ta slut?

Det regnade inte, men blåste rejält. Vi var rädda att tältet skulle lyfta flera gånger, men maken är händig så det förankrades på flera betryggande sätt.

De sista gästerna åkte strax efter elva. Jag tittade då på alla bilder och stöp sedan i säng.

Idag är det bara resten kvar. Ska strax åka iväg på egen skolavslutning och lite senare ansluta till resten av familjen för sista delen i studentstafetten, tre studenter i två olika städer. Det ska nog gå, klarade vi allt igår , fixar vi detta med.

Upploppsträckan i detta race kommer framemot kvällen, då dotterns bal går av stapeln. När hon väl är hemma i natt, då ska jag slappna av... helgen ska ägnas åt

absolut ingenting.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

När du lessnat på att göra ingenting kanske du skulle kunna tänka dig att lägga ut After eighttårtan på bloggen?

Annika sa...

Vad roligt att se bilder! jag förstorade varenda en :-)
Vad häftigt det måste ha varit när studenterna kom ut med trummor i spetsen! Och vad fint det ser ut i ert partytält! Förstår att du är nöjd!
Jag säger som Lilla B, skulle du kunna tänka dig att lägga ut recept (och bild) på tårtan? Den låter så god!!

Bloggblad sa...

Jag har faktiskt varit på en fest där maten tog slut. 40-åringen som firades är tunn som en tråd, hennes man också. De äter nästan inget och räknade med att gästerna inte heller skulle göra det. Det blev alltså mindre och mindre portioner mot slutet, och de tonårsdöttrar (bl.a. vår) som serverade fick ingenting alls, det var helt slut då....
Men - jag är inte helt säker på om värdinnan ens märkte det... de gäster som fick en miniportion märkte det i alla fall...

Lena sa...

After Eighttårtan- javisst, den kommer. Jag hade tänkt att använda Bloggblads förslag, men se studentskan tycker inte om mandelmassan
Det var en väldigt lyckad dag, men ändå är jag glad att det hela är över, ja alla tre dagarna faktiskt.
Hämtade på balen i natt, stöp i säng och vaknade halv ett. Det känns bra.

Jag är lite van att inte alltid bli mätt på tillställningar. Jag tål inte skaldjur och det förekommer att det inte finns andra alternativ. Värst var det när värdinnan glatt visade att hon tänkt på ett alternativ till smörgåstårtan - degestivekex och ost... Tur att det var nära hem efteråt.