Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 juni, 2007

Avstängningsknappen?

Hur stänger man av den där planerande delen av hjärnan?
Jag har ju kommit överens med mig själv och min hjärna om att jag INTE ska planera och tänka ut en hela massa saker som kan/ska göras, ändå så jobbar hjärnan. Fina tankar om en liten cykeltur längs Göta kanal, Bornholm kanske och Gotland, ja absolut Gotland. Sedan borde också Höga Kusten besökas.
Sommarlovet är inte långt, makens semster än kortare. Hur tänker jag?!
Badrummet MÅSTE fixas, fönstren åt söder måste målas, helst borde vi göra något åt övervåningen...
"Sommaren ska ägnas åt infall" Jojo, men inte om den planerande delen av hjärnan får bestämma. Just den delen av min hjärna måste vara överdimensionerad, på bekostnad av utförardelen.


Sol ute ! Alltid något, jag kan nog slå ihjäl lite tid i skogen innan jag tar i uti med sista stora rättningshögen.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag känner så väl igen det där....man borde försöka hitta den där avstängningsknappen lite oftare.

qi sa...

Känner igen det här med funderingar... :-) Just dom där okontrollerbara som styr oss!

Bloggblad sa...

Här har vi bestämt att inte åka bort i år. Enbart dagsturer efter väder... har massor av mindre och större reparationer som ska åtgärdas (maken) och mängder av sjungfejande att fixa (jag).

Amber sa...

Jo, det där känner man ju igen. Men äger man (i betydlesen innehar), så får man också vårda. Tyvärr går en del av sommaren åt, men man kanske kan göra upp ett litet schema, som listgalningen sa.... Tre dagar jobb, en dag mys - eller något åt det hållet.