Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 juni, 2007

Ringrostig

Jag är defintivt ringrostig - att det är möjligt att få träningsverk av att städa.
Antingen säger det en del om mig eller om hur vi har det här hemma eller
hemska tanke! något om mig och hur vi har det.

Började dagen med att äta frukost ute , i största gruppen, där man riktigt kan breda ut sig i sofforna. Fågelsång och humlesurr, vem vill gå in och städa då?
Inte jag, men det är inte så mycket att välja på dessvärre. Det fina är, att det kommer bli så grundligt städat att jag inte tror och hoppas att jag behöver lägga särskilt mycket tid på den detaljen i sommar.
Ha det fint och njut i det fria alla ni andra!

12 kommentarer:

Anonym sa...

hm...tur för mig att jag komer hem sent ikväll alltså... :)

Anonym sa...

suck..koMMer såklat...

Anonym sa...

å, vad trött jag blir... -komMer och såklaRt

Lena sa...

Du planerade in Malmöresan väl...:)

Det finns allt en del kvar att göra, så misströsta inte:)

Lilla B sa...

Brukar också ta ett rejält städtag inför sommaren. Sen är det tvärdrag som gäller!

Amber sa...

Men gästerna har fullt upp med att titta på varandra och maten, så du behöver ju inte skura golvpanelerna med tandborste, precis.

Tänk på hur du själv tittar hemma hos andra vid liknande tillfällen -inte tänker man på om de städat. Det är klart att tidnings- och tidskriftshögar inte kan ligga som till vardags, men annars kan du nog dra ner på ambitionen utan att det märks. Gör det! Det blir säkert jättetrevligt!

F ö kan jag, av erfarenhet, säga att dit jag ska på studentuppvaktning idag, där städar man inte i onödan, knappt i nödan heller. Där flyttar man på bokhögar närman ska sätta sig, men det går lika bra för ungdomarna som för professorerna i det hemmet.

Annika sa...

SÅÅÅÅ otroligt tråkigt att städa! SUCK!
Men desto mysigare att sitta ute och äta frukost! Låter mkt trevligt!

Lena sa...

Jag vet så väl att det är mest för min egen skull jag städar, men ska det göras så ska det göras ordentligt...Fuskstädar sådär på ytan det gör jag resten av året. Storstädning sker till födelsedagar och som nu studenten.
Så resten av sommaren blir det nog bara tvärdrag.

Helt plötsligt har jag nu hyfsat gott om plats i köksskåpen. Alltid något.
Amber: Jag har faktiskt "offrat" en tandborste till städningen :)

Villa Nian sa...

Städa.....oj borde nog! Men idag tog jag en dammtuss i nacken och spolade ner den...räknas det till städning?

Bloggblad sa...

Fast - det var skönare inne än ute idag. Eller - timmen i skuggan under äppelträdet med korsord gick an...

Bloggblad sa...

amber: Jaså - går inte du runt och känner på tavelramar och dörrkarmar när du är gäst... tittar lite under mattkanter och möbler... det trodde jag alla gjorde. Eller åtminstone tror jag att folk ska göra det hemma hos mig när det är kalas...

Anonym sa...

Jag får också träningsverk av att städa. Helsjukt.