Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 juni, 2007

Planar ut

Hur kan man bli så trött? Jag sov idag till halv ett! Kan jag sova till tio är det stort. Gick och la mig en stund vid tretiden, vaknade, nej väcktes till middag klockan fem och skulle nu utan problem kunna somna igen. Borde ta en tur med den stora hunden, lite syre gör nog susen, men regnet hänger i luften…
Vi har en tillfällig besökare denna helg, Viktor drygt ett år gammal. Han är ett riktigt yrväder. Just nu vilar han i soffan, det är nog lite påfrestande att byta miljö, även om han är nog så kaxig.

Här hemma har det röjts idag. Konstigt egentligen, först städar vi som tokar och sedan måste vi röja… Så farligt är det väl inte, saker ska tillbaka på sina platser, stolar och bord ska undan, porslin in i skåpen, bestick i kistan, dottern har tittat noga på allt det hon fick och sedan har vi tittat på bilder. Jag tror att vi helt säkert i familjen tagit över sexhundra kort. Tack gode gud för digitalkameror!
Enligt väderprognosen ska det bli regn i morgon och det ser jag framemot. Jo, det är sant. Regn är kravlöst. Jag behöver inte göra något då. Tror inte att jag orkar läsa, men en eller annan film borde vara möjlig. Känner att jag får spara den lilla gnutta koncentration jag har kvar till jobbet i veckan. Om allt går vägen har jag sommarlov på torsdag och på fredag är det midsommarafton – märkligt. Som det känns just nu tror jag att jag struntar i midsommar. Mat känns fullkomligt ointressant och barnen är ju inte hemma längre. Jaja, det är nästan en hel vecka dit, så osvuret är bäst.

10 kommentarer:

Villa Nian sa...

Ibland är det perfekt med regn! Ta de lugnt och varva ner!
Kram!

Tankevågor sa...

Vilken söt gäst och vilket vackert skåp!!!

Det där med regn är så skönt ibland. Speciellt ute i skärgården där det är så sällsynt. Kmmer det regndagar så kan de ägnas åt "bara-vara-inne-och-mysa-saker". Men du, VARFÖR är du så trött? Hoppas du kan vila ordentligt och hämta krafterna igen. Blir det Gotland i sommar? Har för mig att du ville det.
Kram

Lena sa...

Regn i lagom mängd ger ju en möjlighet att varva ner och det behövs efter allt studentfirande. Känner mig bättre redan idag.
Halland, gotland, Ångermanland och Jämtland står på sommarens önskelista - vi får väl se om vi får ihop det.

Anonym sa...

Klart man blir trött av att vara uppe i varv hela tiden. Jag har slappat hela helgen och sovit massor!

Inkan© sa...

Här har det regnat i natt. Jag låg länge och lyssnade på ljudet och kände doften. Jag sover alltid med öppet fönster perioden maj-okt.

Man behöver inte fira midsommar.

Och om man lever ensam som jag, så blir det ingen midsommar. Tur att det finns radio och TV

Vi på Kantarellen sa...

Asch, jag lägger länken här också.
http://www.allaannonser.se/saeljes/musikinstrument/yamaha_elpiano.html

Bloggblad sa...

Jag vet precis hur du känner det. MEd skillnaden att jag inte ska jobba nästa vecka - har jobbat för mycket = komp - samt att jag inte haft nån student. Men när jag släpper loss min trötthet... känns den oändlig. Har haft en hel del annat obloggbart bestyr att tänka på som tagit krafter.

Bloggblad sa...

Visst har väl du köpt en ny kamera? Eller blandar jag ihop dig med nån annan i det här fallet. Jag har skrollat och letat bland dina senaste inlägg (och upptäckte att jag missat en del intressanta saker i maj!) men jag hittade inget om kameror.

Lena sa...

Ingen ny kamera än, men jag letar och läser...

Linda sa...

Så skönt det låter med all sömn.
Hade du inte behövt det så hade du inte kunnat sova, alltså var det bästa medicinen!
Hoppas du kan få ihop lite ork till de sista dagarna nu.
Gästen ser lite pilimarisk ut :)