Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 juni, 2007

Betygen satta, nästa uppgift kallar.









Denna lilla, vår minsta, har nu blivit stor; studentdags! (Nej, Julia detta är INTE bilden på din skylt.) Observera de fyra(!) napparna. Jag som absolut har för mig att vi var rätt restriktiva, se där...


Nu laddar jag om. Tror att det är läge på en ordentlig lista. Det är så mycket som måste klaffa; mat, dryck, blommor, kläder,presenter, bilar... och vädret.

Lagom till detta evenemang har tvättmaskinen idag gått sönder. Väntar bara på att diskmaskinen ska ge upp. Det gör nämligen våra diskmaskiner; till dop, giftemål, konfirmation, student, 50- årsdag. Ett par dagar innan slutar de att fungera. Studenten är nästa torsdag, så..


J har också tre kusiner som tar studenten i samma vecka, så släkten lär vi träffa...



Har jag nämnt att jag jobbar bäst under press? Nu är det upp till bevis.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Förra året tog yngsten studenten. Matt, mör men glad känner man sig när allt är i hamn.
Och du!
Det finns de som bara gör tvättmaskiner hela dagarna....
Diskmaskiner även.

Bloggblad sa...

Har du några fritidsproblem?

Jag tackar Gud minst en gång om dagen för att alla studenter är tagna, 50-åringar firade, konfirmander konfirmerade och alla (1) barnbarn är döpta...

I dag har jag slappat och latat mig så till den milda grad att jag fick lust att börja sy ... är jag klok eller?

Inkan© sa...

Det låter som du har fullt upp. Men jag gissar att det är underbart roligt mitt i allt stressande!

Och så hoppas jag att du har en diskmaskin på två ben i närheten om den av metall går sönder...
(nöden har ingen lag)

Anonym sa...

Haha, mamma! Det var faktiskt det första jag tänkte när jag såg bilden, att den kommer ni säkert ha på min skylt!

Lena sa...

Lilla B: Hmm, om jag känner mig matt och mör redan idag, hur ska det då var om en vecka? Reparatören har varit här idag, så nu snurrar en laddning tvätt i maskinen. Jag bad särskilt om en handpåläggning på diskmaskinen, så jag hoppas.

Bloggblad: Fritid kan jag bara stava till numera, tur att ledigheten är inom synhåll. ...lust att börja sy...? det kommer aldrig hända mig :)

Inkan: Någonstans är det ju ett roligt mål, studenten, så det handlar om att klara av upploppet.

Julai: Skylten , ja den är inte ens hemma...